תקן 5281 בנייה ירוקה

Table of Contents

בנייה ירוקה 

לאחרונה ניתן תוקף לתקן 5281 בנייה ירוקה אשר יחייב את כל חברות הבנייה שמקימות מבני מגורים, משרדים ומבנים ציבוריים לפעול על פי התקן החדש. המגמה היא ליצור שיפור משמעותי בכל מה שקשור לניצול אנרגיה ולשיפור מערך הגנת הסביבה וזאת כדי ליצור סביבה הרבה יותר בריאה. בחשיבה על התקן החדש הובאו בחשבון כמה נושאים שהם אקוטיים וכולם יחד יוצרים בנייה ירוקה שהיא בנייה בטיב הרבה יותר גבוה, איכות גבוהה של חומרי בנייה וניצול של משאבים טבעיים במקום תשלום עבור אנרגיה כמו בעת ניצול החשמל.

מי שעוסק בתחום היזמות והבנייה מודע לכך שהעלויות הכוללות של בניית מבנים לאור תקן 5281 בנייה ירוקה יהיה יקר יותר בכחמישה אחוזים מאשר העלויות היום. זו הסיבה שרבים מהם דאגו לבצע בניית אתרים לעסקים ובהם קיימים הסברים לציבור הלקוחות על התקן החדש, רמת הבנייה וכל היתרונות שיהיו להם כדיירים בבניינים חדשים שהוקמו תחת חשיבה ייחודית זו שתשרת אותם לטווח הארוך, כיוון שהמבנים הללו הם הרבה יותר עמידים.

ביצוע פרויקטים באופציה של בנייה ירוקה 

בין הנושאים האקוטיים של בנייה ירוקה, אפשר למנות את נושא הבידוד הטרמי. קיימת חשיבות רבה של בניית קירות שיאפשרו לדיירים ליהנות מבידוד טרמי ברמה גבוהה כך שלא יחושו את הקור בחורף ואת השמש החמה בקיץ. כאשר הבידוד הטרמי נבנה מחומרי גלם יוצאי דופן אשר מותאמים לכך, אפשר ליהנות מחיים נוחים בכל דירה וזאת לעומת תקלות כמו סדקים ורטיבות אשר מפחיתים משמעותית את האפקטיביות של הבידוד הטרמי.

הצללה במיזמים החדשים 

קו החשיבה הוא ליצור הצללה בכל מקום בו יש לכך צורך כיוון שקרני השמש הן חזקות מאד, מסנוורות ופוגעות באיכות החיים, כאשר השמש יוקדת במלוא עוצמתה בימים החמים ובמיוחד בשעות החמות כמו בשעות הצהרים.

המגמה היא לנצל את האור כך שהוא יחדור לדירות, ליצור תנאי אוורור טבעיים אך במקביל לאפשר הגנות UV נגד קרני השמש.

מערכות בבתים החדשים 

כל מערכות המים והאנרגיה במבנים שמתוכננים על פי בנייה ירוקה מעתה ואילך יכילו מערכות מתוחכמות אשר פועלות באמצעות שיטות שיוצרות חיסכון אנרגטי משמעותי. חשבונות החשמל של הדיירים יהיו בסכומים הרבה יותר נמוכים וגם חשבונות החשמל של המערכות המשותפות של כל הדיירים, יהיו בסכומים פחותים. 

בבניינים החדשים ימוקם גם מערך של מחזור פסולת כדי להפחית את הזבל שנאסף על ידי הרשות המקומית. חלק מהזבל יועבר מידית למחזור ולכן הכמות הכללית תהיה פחותה.

העידן החדש 

בנייה ירוקה פותחת עידן חדש וצוהר אל העתיד. התכנון החדש על פי תקן זה יפחית באופן משמעותי את פליטת גזי החממה בכל מקום, החיים יהיו הרבה יותר בריאים, הן במרכז הארץ והן בערי הפריפריה כיוון שבנייה ירוקה על פי תקן זה תתבצע בכל המדינה.

דילוג לתוכן