חוקים משחק סנוקר

Table of Contents

שחקנים קולעים נקודות על עבירת יריביהם, אך בסנוקר אפשר רק יריב אחד, והדרך לזכות במסגרת היא לשים כדור על השולחן, וזה לא מספיק כדי להבטיח ניצחון או שוויון.

מטרתו של משחק הסנוקר

היא לפגוע בכדור  לבן (הכדורגל) ולפגוע בכדור אשר בתורו גורם לאובייקט ליפול לאחד מששת הכיסים. שחקן משיג את הציון הזה על ידי ירי בכדור הרמז ושאר הכדורים הצבעוניים ברצף שנקבע מראש, במטרה להטביע את הכדורים האחרים על השולחן או בכיסים. לפני תחילת מסגרת שחקן (א) לוקח כדור רמז בכל יד ומניח אותו (ד) בניסיון לפגוע בכדור אדום אחד או יותר בזריקת הפריצה הראשונה.

סנוקר

הוא משחק ביליארד שמשחקים שני שחקנים עם 15 כדורים אדומים מלאים, כדור רמז לבן ושישה כדורים צבעוניים. המשחק משוחק עם עד 22 כדורים, המורכבים מכדור לבן (כדור קיו) ו -15 כדורים אדומים עם ערך של נקודה אחת, צהוב (2 נקודות), ירוק (3), חום (4), כחול (5), ורוד (6) ושחור (7). ניתן לשחק בסנוקר עם חמישה עשר כדורי אובייקט שאין להם מספר והם אדומים ברציפות (נקראים 'אדום') או שישה כדורי אובייקט בצבעים אחרים שאין להם מספר אך נקראים "צבעים" וכדור סנוקר (נקרא כדור לבן).

ישנם 15 כדורים אדומים

אחד שחור, ורוד, כחול, חום, ירוק, צהוב ולבן, וכדור הדקירה הוא היחיד שניתן לשחק בידי שחקן. כל סיר של כדורים אדומים זוכה בנקודה אחת, ושחקן יכול למנות צבע לזריקה שלו. אחד מששת הצבעים (צהוב, ירוק או חום, כחול או ורוד או שחור) הוא כדור אך חוקי המשחק קובעים כי השחקן יכול להציע לשופט רק את הצבע הרצוי אם ברור שהכדור מיועד החלוץ ושאין צורך למנות אותו.

אם היריב מפר את הכדור בסיר ומשאיר כדור חופשי לשחקן

השחקן שהצביע על הצבע צריך לשחק את הצבע האדום לנקודה אחת ולאחר מכן למנות צבע אחר לסיר בערכו הנורמלי. . אם השחקן אינו זורק כדור והכדור אדום, הצבע המועמד של השחקן השני מגיע ראשון ומשחק את הכדור האדום על השולחן האדום. הציון זהה אם הסיר הוא הכדור האחרון או שהכדור השחור כובש מחדש על ידי השחקן הראשון שהפר את הסיר ומסיים את המשחק.

אם השחקנים שווים לאחר הניקוד הראשון או עבירה שהכדור השחור 7 נראה בעמדתו המקורית

שכבת העיכוב נמשכת, מוקצות אפשרויות משחק רבות, היריב משחק את הכדור והכדור מופץ ב חצי עיגול והעבירה הראשונה מסיימת את המסגרת. אם יש שולחן פתוח והקבוצות עדיין לא החליטו איזה שחקן ישחק את כדורי הטריק, פגעו בכדור מהקבוצה באדום או צהוב. אם אחת הקבוצות עושה זריקה, השחקן בקבוצה האדומה פוגע בכדור לפני העבירה ובמקרה זה השולחן פתוח.

אם כדור הלבן נוגע בכדור אחר הצבעוני מהאדום

מתבצעת עבירה והשחקן מאבד את המהלך שלו ואת צבע הכדור שהוא רוצה להכניס לכיס שלו. כאשר תיק הכדור קיו נשרט, השחקן המפסיד פונה לשחקן היריב וקולט את מספר הנקודות המתאים ביחס להתחייבות. אם יש עבירה על הכדור בסנוקר, השחקן הבא שממנה כדור חייב לשחק כדור חופשי.
בכדי לקרוא מידע בנושא של חוקים משחק סנוקר ושולחנות משחק להשכרה מומלץ לגשת לאתר idans.co.il

אם שחקן מבצע עבירה והכדור נשאר על השולחן

היריב עשוי לשחק מהעמדה המתקבלת אם הוא רואה בכך פגיעה ומוביל שחקן אחר לשחק. כדור אדום (קופה) הוא זריקה חוקית אם כדור הקופה מגיע מהחלוץ (השחקן שנגח את החבטה הראשונה שלו באינינג) ואינו נקרא לעשות דבר עם הכדור האדום בכיסים (ים) כמו מתואר במשחק קדרות. ניתן לחלק את הכדור בחצי עיגול בתחילת ההפסקה, עם הגבלות המבוססות על מיקום הצבע האדום של הכדור והחלוץ עשוי לשחק את הכדור כאילו היה על השולחן.

אם שחקן מבצע עבירה

יריבו קולע ארבע נקודות על כל עבירה המתרחשת במהלך המשחק, אלא אם הכחול, הוורוד או השחור נפגע מאחד הכדורים הללו וההפרה גדולה פי שניים מהכדור המדובר. . אם שחקן יורה בתיק אדום, ללא קשר לצבע הכדור שהוא יורה, התיק האדום הוא עבירה. האדום על השולחן של החלוץ הנכנס (השחקן שעושה את החבטה הראשונה שלו באינינג) הוא האדום של החפץ החוקי שלו (כדור או כדורים).

אם היריב יוכשל ברמז והכדור מונח על הלסת (החלק המעוקל של הכרית)

הדבר מונע מהשחקן לשחק את החיתוך הטוב ביותר של החליפה שלו באופן כזה שזריקה ישרה נעשה, השחקן נחשב לסנוקר והחוקים חלים על עבירות במשחק. אם הגיע תורו של שחקן בסוף והוא לא מצליח לזרוק את הכדור לסיר, הוא נאסר מהמשחק ונקרא עבירה בקצה הרחבה.

 

דילוג לתוכן