גידול קנאביס – שיטות פופולריות ושלבי הגידול

Table of Contents

שלבי צמיחת הקנאביס

גידול הקנאביס מורכב מסדרה של שלבים שעוברים צמחים במהלך מחזור חייהם. כל שלב בתהליך גידול הקנאביס דורש דרישות ייחודיות משלו, כולל רמות שונות של אור, מים וחומרי הזנה.

צמחי קנאביס עוברים סדרה של שלבים כשהם גדלים ומתבגרים, ושלבי הצמיחה השונים הללו דורשים כמויות שונות של אור, חומרים מזינים ומים. 

חוקים ותקנות לגידול קנאביס מקומיים

ברוב המדינות ותחומי השיפוט המקומיים שבהם קנאביס חוקי – רפואית או פנאי – מותר בדרך כלל גידול ביתי כלשהו, ​​אך חוקי הגידול משתנים באופן משמעותי ממדינה למדינה ואפילו מעיר לעיר. אם אתה מגדל ביתי פוטנציאלי או נוכחי, עליך להכיר את החוקים והתקנות של תחום השיפוט שלך.

כמה זמן לוקח לגדל צמח קנאביס?

זה יכול לקחת בין 3 ל-8 חודשים לגדל צמח קנאביס, זה משתנה בהתאם למקום שבו אתה גדל. אם יש לך חדר גידול מקורה, לצמח שלך יש את היכולת לפרוח לאחר מספר שבועות בלבד!

איכות הצמח שלך תלויה בידע שלך על שלבי גידול הקנאביס ומחזור החיים של הצמחים שלך.

שלבים של צמיחת קנאביס

1. נביטה: 1-7 ימים

2. שתיל: 2-3 שבועות

3. צמח: 2-8 שבועות

4. טרום פריחה: 1-2 שבועות

5. פריחה: 6-10 שבועות

6. קציר

לכל שלב יש תזמונים שונים וימים ספציפיים. כמו כן, יש להקפיד על הקפדה יתרה בכל שלב לייצר עשב בריא ואיכותי. דיוק קטן, אתה עשוי ללמוד על 7 שלבים של מחזור גידול צמח הקנאביס איפשהו, מכיוון שהוא לוקח בחשבון את השלבים הלא אורגניים לאחר הפריחה, כמו גיזום, קציר או הכנת צמח הקנאביס למחזור חדש.

מין ואנטומיה של צמחי קנאביס

לצמחי קנאביס זכרים ונקבות יש אנטומיה בסיסית משותפת של שורשים, גבעולים ועלים. שני מיני הצמחים מייצרים טריכומות , תוספות הבלוטה על פני הפרח שמייצרות ומחזיקות את הקנבינואידים והטרפנים של הצמח , אולם הצמח הנקבה מייצר הרבה יותר טריכומות מהצמח הזכרי. מעבר ליסודות אלה, אנטומיית הקנאביס משתנה באופן משמעותי בין צמחים זכרים ונקבים.

טכניקות גידול קנאביס – איך לגדל מריחואנה למתחילים

הנבטת זרעי קנאביס

זרעי קנאביס, הנוצרים כאשר אבקה מפרה את הצמח הנשי, מוכנים לשתול ולגדול ברגע שהם נובטים בהצלחה, או לאחר שהשורש פרץ דרך הזרע. בעוד שאתה יכול לשתול את הזרעים שלך ישירות באדמה, מומלץ להנביט אותם במגבת נייר לחה לפני השתילה. מטפחים ביתיים מתחילים לעתים קרובות עם זרעים נשיים כדי להבטיח שהצמח הבוגר הוא נקבה פורחת.

גידול באמצעות זרעים מכונה בדרך כלל ריבוי מיני, והיא שיטה מועדפת לרוב לגידול קנאביס חיצוני מכיוון שהיא מייצרת צמח עמיד יותר. לא רק שלגידולים המופצים מינית יש פוטנציאל תשואה גדול יותר משיבוטים, הם גם עמידים יותר בפני מזיקים, מחלות ומחלות.

החיסרון המצוטט בתדירות הגבוהה ביותר של גידול צמחים מזרעים הוא חוסר עקביות. צמחים המופצים על ידי זרעים אינם שומרים על הפנוטיפ המדויק, או המאפיינים הפיזיקליים הניתנים לצפייה ותכונות כימיות, של צמח האם. זה גורם לשונות וחוסר עקביות בקנבינואידים ובטרפנים שמגדלים וצרכנים עשויים למצוא לא רצויים.

בעוד שרוב המגדלים רוצים צמחים אחידים, מדי פעם מגדלים כמות גדולה של צמחים מזרעים כדי שיוכלו לבחור צמחים המייצרים מאפיינים פיזיים וארומטיים ייחודיים. נוהג זה מכונה בדרך כלל ציד פנויות והוא נהוג על ידי רוב המשתלות.

שיבוטים של מריחואנה

ריבוי א-מיני, המכונה גם שיבוט, הוא שכפול של צמח חד-הורית מחוץ לאמצעי הרבייה המינית.

ריבוי א-מיני, המכונה גם שיבוט, הוא שכפול של צמח חד-הורית מחוץ לאמצעי הרבייה המינית. שיבוטי קנאביס מתחילים בדרך כלל עם חיתוך של צמח אם יציב, שסביר שיגדל לצמח דומה מבחינה גנטית בתנאי הגידול הנכונים. המטרה המרכזית של שיבוט היא להתרבות ולשמר את הזהות הגנטית של צמח קנאביס. כאשר מגדלים אותו באותם תנאים סביבתיים בדיוק כמו צמח האם, סביר להניח ששיבוט יציג את התכונות הפיזיות של צמח האם, כמו גם את פרופיל הקנבינואידים והטרפן שלו, מצמח שגדל מזרע. זה צריך גם לשקף את יכולתה של האם לקלוט חומרים מזינים ולהתנגד למזיקים או פטריות.

מכיוון שהם אינם חשופים לגנטיקה של צמחים מרובים – במקום זאת מקבלים את אותו קוד גנטי כמו צמח האם – לשבוטים יש סיכוי הרבה יותר טוב לשמר את המאפיינים הרצויים של האם. צמחים הגדלים משבטים גם מאפשרים למגדלים לקבוע אילו תנאים סביבתיים ישמרו על אותם גנטיקה אידיאלית, ולקבוע לוחות זמנים אופטימליים להאכלה, זמני פריחה ומתכונים תזונתיים.

חוסר גיוון גנטי הוא דבר טוב עבור המגדלים, אבל זה יכול להיות גם השלכות קטסטרופליות. אם צמחים נחשפים לתנאים סביבתיים שליליים שאין להם הגנה גנטית עליהם, יבול שלם יכול להימחק.

בחירת מצע לגידול קנאביס

בין אם צמח גדל משיבוט או זרע, הוא זקוק למדיום שישמש בסיס לחיים בריאים. מצע גידול הוא החומר שבו מתקבעים הצמחים במהלך מחזור הצמיחה. בין אם אתה משתמש בהידרופוניקה , באירופוניקה או בגידול אדמה מסורתי, מצע הגידול שבחרת צריך לספק לשורשי הצמח אוויר, מים וחומרי הזנה.

קרקע

אדמה היא המדיום הנפוץ ביותר לגידול קנאביס. אדמה בריאה היא מצע גידול יציב במיוחד, המאפשר שימור לחות מספק המספק למגדל זמן רב בין מפגשי השקיה. אדמה זמינה וקלה יחסית לעבודה, מה שהופך אותה למצע גידול יעיל עבור הספקטרום הרחב ביותר של מגדלים – ממגדלים ביתיים פוטנציאליים ועד מומחים בתום לב. ניתן להשתמש באדמה לגידול פנימי וחיצוני כאחד.

הִידרוֹפוֹנִיקָה

גידול הידרופוני הוא המדיום המועדף על מטפחים פנימיים, המזינים צמחים באמצעות תמיסה נוזלית עשירה בחומרים מזינים. גידול הידרופוני הוא המדיום המועדף על מטפחים פנימיים, המזינים צמחים באמצעות תמיסה נוזלית עשירה בחומרים מזינים. כדורי פרלייט, ורמיקוליט, קוקוס והידרוטון הם כולם אמצעי הידרופוני הנפוצים, המאפשרים ספיגה מיטבית של חומרים מזינים וצריכת מים מופחתת בהשוואה לאדמה. שיטות הידרופוניות משמשות לעתים קרובות גם בחממות, אך אינן בשימוש נפוץ לגידול בחוץ.

החיסרון העיקרי של הידרופוניקה הוא תשומת הלב הקפדנית לפרטים שהתרגול דורש. מדיות הידרופוניות רגישות הרבה יותר לטמפרטורות קשות. יותר מדי חום, בפרט, עלול להזיק מאוד מכיוון שהוא מזמין חיידקים ומחלות. בינתיים, יש לעקוב באופן עקבי אחר ה-pH ורמות החומרים התזונתיים של המים כדי להבטיח שהצמח מקבל את מה שהוא צריך כדי להתחזק.

אירופוניקה

אירופוניקה מתפקדת בדומה להידרופוניקה, אך במקום לשמור על שורשי הצמח שקועים במים, מערכת אירופונית מרחיקה את שורשי הצמח בסביבה של ערפל ואוויר שבה הם סופגים מים, חומרי הזנה וחמצן. למערכת אירופונית יש ללא ספק את הפוטנציאל הגדול ביותר לתפוקה מקסימלית, אבל היא גם הרבה יותר טמפרמנטית ממערכות אחרות. גם גורמי בקרת הסביבה וגם גורמי בקרת גדילה חייבים לקבל תשומת לב קפדנית ומתמדת כדי שמערכת אירופונית תהיה יעילה.

הנבטת זרעים או השתרשות שיבוטים של קנאביס

שלב הנביטה מתרחש מהרגע שעובר של זרע נחשף למים ועד שהזרע נבטה את זרעו, או שורש ראשוני. הנביטה מתרחשת רק כאשר מגדלים צמחים מזרע, ובדרך כלל אורכת בין 12 שעות לשלושה שבועות, תלוי בחיוניות הזרע, גיל הזרע וטכניקות הנביטה שנבחרו על ידי המגדל.

הדרך הפשוטה ביותר להנביט זרע קנאביס היא על ידי הנחתו בעומק של כ-3 מילימטרים באדמה לחה. קרקעות נביטה הן גם אופציה, המעוצבות עם תערובות מיקרו-נוטריאנטים המאפשרות הנבטה בריאה. מגדלים רבים מעדיפים נביטת מגבות, שבה מניחים זרעים בין שתי מגבות נייר לחות, ולאחר מכן מועברים מיד למצע גידול לאחר חשיפת השורש.

המאמר מפורסם בשיתוף פעולם עם פורטל קנאביס.life
קישור לפורטל: xn--4dbcyzi5a.life

דילוג לתוכן