תקן 5281 לבנייה ירוקה

Table of Contents

A הציגה תקן חדש לבנייה ידידותית לסביבה, המותאם לתנאי האקלים ושיטות הבנייה בישראל. התקן יכול לשמש את הרשויות המקומיות כחלק מתכנית מרצון לעידוד בניית בתים ירוקים יותר. בניין נחשב "בניין ירוק" אם הוא עומד בדרישות נוספות שמצמצמות את טביעת הרגל הסביבתית שלו. תקן חדש זה כולל מערך תקנים להגדרת מבנים ירוקים בישראל, כולל מערך הנחיות לחומרי בניין, תאורה, אוורור ומיזוג אוויר, ושימוש במקורות אנרגיה מתחדשים כמו פאנלים סולאריים.

הכנסת תקני בנייה נקייה תפחית את פליטת גזי החממה בערים

תפחית את הצורך בבניית תשתיות אנרגיה יקרות ותביא לחיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה בבניינים. על מדינת ישראל להגדיל את תרומתה למגמה הבינלאומית ההולכת וגוברת לעבר אנרגיה מתחדשת ויעילות אנרגטית. ננקטו צעדים לקידום מבנים ירוקים באמצעות קמפיין הסברה לציבור המגביר את המודעות לחשיבותם של שיטות בנייה ברות קיימא כמו שימוש בפאנלים סולאריים, טורבינות רוח וחוות רוח.

דו"ח של המועצה לבנייה ירוקה מראה כי עלות הבניינים הירוקים בישראל

היא פחות משליש מעלות הבניינים המסורתיים, ויש לקחת בחשבון את תקופת ההחזר הנדרשת ואת התועלת הכוללת של " בניינים ירוקים "לכמת. משפחה ישראלית המתגוררת בדירת ארבעה חדרים ממוצעת הבנויה בסטנדרטים של בנייה ירוקה תחסוך אלפי שקלים בשנה רק בגלל חיסכון באנרגיה ובמים. בנוסף, בית או משרד הבנוי בסטנדרט של הבניין הירוק יציעו איכות חיים גבוהה יותר בפנים ובחוץ, שכן הם משתמשים בפחות אנרגיה, מים ובזבוז ומשפרים את איכות האוויר.

מטרת הבנייה הירוקה

היא ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה, תוך הימנעות ככל האפשר מפגיעה במשאבים טבעיים ומתכלים, תוך שמירה על הסביבה. מבנה יעיל יותר מבחינת צריכת אנרגיה, צריכת מים וניהול פסולת יתמוך בשיפור ביצועי הסביבה והבריאות.

תקן הבנייה הירוקה מבוסס על גישה הוליסטית החלה גם על תכנון האנרגיה של הבניין. אין קריטריונים מינימליים (כלומר לא נדרשים נוהגים ספציפיים) ובניינים יכולים להיות מסווגים כירוקים אם הלקוח ישלב אותם בפרקטיקה שלו.

תקן זה מתייחס לתכנון

הקמה והקמה של בניין יחיד או רב קומות. זה חל באופן כללי על כל סוגי הבניינים, בין אם הם יחידים או כפולים, אך בדרך כלל על בניינים בכל הגדלים והסוגים, כגון בנייני משרדים, מגורים, מסחר, קמעונאות, תעשייה, משרדים ומגורים.

התקן עוסק בנושאים סביבתיים חשובים ומתייחס לאלמנטים שמטרתם להפחית גזי חממה, כגון פליטת גזי חממה מאתרי בנייה וחומרי בניין. זה מקטין את ההשפעה הסביבתית של מבנים וארגונים המשתמשים בהם, כמו גם את הצורך שלהם בהם.

ה- NGBS מכיל מעט קריטריונים מינימליים

אך מאפשר למפתחים ומפתחים לבחור בשיטות בנייה ירוקות בתנאים שלהם ובתוך קודי הבנייה שלהם. רשויות שיפוט עשויות לרצות לבצע סקירה מפורטת של קודי הבנייה המקומיים כדי להבטיח שהם תואמים את התקן.

בחודשים האחרונים דיברה ראש המועצה דלית זילבר לא פעם על הצורך בהרחבת חוקי הבנייה הירוקה ברחבי הארץ

סגן הנשיא ג'קי אביסרור ציין כי השימוש בשיטות בנייה ירוקה, שקודמו בשנים האחרונות, רק תופס תאוצה וכולל פתרונות סביבתיים ירוקים בתחומים שונים. ניתן לשלב אלמנטים רבים של "בניין ירוק" בבניית מבנים חדשים, כמו פאנלים סולאריים, טורבינות רוח וגגות ירוקים, על מנת לחסוך אנרגיה למשתמש הקצה. אנו מאמינים כי קידום השימוש בתקן הבנייה הירוקה ייצור תקן חדש לכל הבניינים בישראל.

תקן הבנייה הירוקה נועד לשפר את איכות חייהם של התושבים ברחבי הארץ על ידי צמצום צריכת האנרגיה

פליטת גזי חממה, שיפור איכות הבנייה ושיפור בריאות הציבור. קוד הדגם מכיל הנחיות לשימוש מוגבר בפאנלים סולאריים, טורבינות רוח וגגות ירוקים בבניית מבנים חדשים והמלצות להגדלת מספר הבניינים הירוקים כגון חממות, משרדים ירוקים ומקורות אנרגיה מתחדשים, כמו גם חסכוני באנרגיה. מערכות תאורה ואוורור ואמצעי יעילות אנרגטית. הוא מכיל הנחיות להגברת יעילות האנרגיה והמים בבניינים חדשים וטורבינות רוח.

התקן נכתב על ידי צוות מומחים מוביל מישראל

כולל אדריכלים, מהנדסים, אדריכלים ומהנדסים ממשרד האנרגיה והמשרד לאיכות הסביבה. תקן ישראלי 5281 הוא מוביל עולמי ביישום תקני בנייה ידידותיים לסביבה וקל ליישום ולהבנה ", הוסיף ד"ר יוסי גולן, מנהל המכון לבנייה ירוקה בישראל.

מערכת ההערכה וההסמכה נועדה לקדם שיפור הביצועים הסביבתיים והבריאותיים בכל סוגי הבניינים

מבנייני מגורים וכלה בבנייני מסחר. הפרוטוקול יכול לשמש את העיריות כחלק מתוכנית התנדבותית לעידוד הקמת מבנים מסחריים ירוקים יותר. סגירת פערים ויצירת סטנדרטים חדשים העונים על הצרכים של תעשיית הבנייה התובענית של ימינו. קידום פיתוח ויישום תקני בנייה בר קיימא לבנייני מסחר ומגורים לשיפור הסביבה, הבריאות והביצועים.

דילוג לתוכן