מה זאת בנייה ירוקה ואיך מיישמים אותה?

Table of Contents

בנייה ירוקה היא נוהג לבנות מבנים בריאים וסביבתיים וחסכוניים במשאבים לאורך מחזור החיים של בניינים, בנייה, הפעלה, אחזקה, שיפוץ ופירוק. הוא מרחיב ומשלים את העיצוב הקלאסי, הדואג לחסכון, שימושיות, עמידות ונוחות. לאורך כל מחזור החיים, החל מבחירת האתר ועד הריסה ושימוש חוזר, ישנן דרכים רבות להפוך את פיתוח הבניין לירוק יותר, חסכוני יותר באנרגיה וחסכוני יותר במים.

ישנן מספר סיבות להקמת מבנים ירוקים יותר

כולל יתרונות סביבתיים, כלכליים וחברתיים אפשריים. נוהלי בנייה ירוקה משרתים מגוון מטרות וניתן לסווג אותם כגישה עיצובית רב שכבתית המועילה לקהילות ולעסקים. הנחיות ואנשי מקצוע בענף הבנייה מסווגים את עקרונות הבנייה הירוקה להנחיית פיתוח ועיצוב עתידי.

בניין ירוק

הוא גישה הוליסטית לתכנון ובניית סביבות מגורים ועבודה בריאות, נוחות, חסכוניות וידידותיות לסביבה, כהגדרתן על ידי האגודה הבינלאומית לניהול העיר והמחוז (ICMA). ממשלות מקומיות יכולות לשלב שיטות בנייה ירוקה במסגרות התכנון והמדיניות שלהן כבסיס ליעילות משאבים, כלכלה ירוקה ופיתוח בר קיימא. חלק זה מסביר כיצד ניתן להשתמש באסטרטגיות של בנייה ירוקה על ידי הרשויות המקומיות לתכנון ובנייה של סביבת מגורים ועבודה בריאה, נוחה יותר וחסכונית יותר, ירוקה יותר.

בנייה ירוקה

היא מושג הוליסטי שמתחיל בהבנה שלסביבה הבנויה יש השפעות חיוביות ושליליות על הסביבה הטבעית ועל האנשים שחיים בבניינים מדי יום. בניין ירוק הוא מאמץ לשפר ולהקטין את ההשפעות החיוביות של השפעות אלה לאורך מחזור החיים של בניין. מבנים ירוקים ומבנים עם בנייה ירוקה, בניה ותפעול מפחיתים או מבטלים השפעות שליליות ויוצרים השפעות חיוביות על האקלים והסביבה הטבעית שלנו.

קוד הבנייה הירוקה הבינלאומית (IGCC) הוא מסמך המשמש יצרנים, מעצבים וקבלנים בכדי לבדל את עצמם מהבניינים הירוקים בעולם. הוא נוצר מתוך כוונה להעביר קוד בו יוכלו הפקידים להשתמש ככלי ממשלתי או יחידתי להנעת מבנים ירוקים לפלחי שוק, אך מאז הפך למערכת הערכה מרצון.

הקוד מעניק נקודות זיכוי עבור תכונות בנייה אופציונליות התומכות בעיצוב ירוק בקטגוריות כגון מיקום

אחזקת מבנים, שימור מים ואנרגיה, חומרי בניין ונוחות ובריאות הדיירים. תיאור מפורט של כמה קודי בנייה ותקנים אחרים המביאים בחשבון מטרות ודרישות קיימות ניתן למצוא בסעיף תקני קוד האנרגיה. מייצר חומרי מידע שנכתבו על ידי אזרחים, בעלי נכסים, מנהלים, בעלי עסקים, אדריכלים, מהנדסים וקבלנים המתארים בנייה ירוקה בתחומי הבנייה, התפעול, האחזקה וההתקנה מחדש. חומרים אלה מעלים את המודעות להשפעה הסביבתית של מבנים מסורתיים, מציעים אסטרטגיות חלופיות ומדגישים תשואה מהירה על השקעות כגון אמצעי יעילות אנרגיה ומים. לבניין ירוק יש הרבה מההשפעות הסביבתיות השליליות הידועות שיש לבניינים סטנדרטיים. עם זאת, ידוע גם כי בנייה ידידותית לסביבה שומרת על משאבי טבע, למשל על ידי מזעור סיווג האתר, שימוש בחומרים אלטרנטיביים ומיחזור פסולת בניין. בנוסף לגורמים סביבתיים, בניינים בעלי ביצועים גבוהים כוללים גם גורמים אחרים כגון בטיחות. תכנונם ממזער את סיווג האתר, חוסך משאבי טבע, משתמש בחומרי בנייה חלופיים וממחזר פסולת בניין במקום לשלוח משאית אחר משאית להטמנה. הקמה, תפעול, אחזקה ותכנון של מבנים באתר מהווים חלק ניכר מפליטת גזי החממה בוושינגטון. הגדרה של בניין ירוק, בר קיימא או ביצועים גבוהים הוא מונח המשמש לתיאור שיטות בנייה המפחיתות את ההשפעה הסביבתית של רכיבי הסביבה הבנויה. לאורך מחזור חייהם מבנים ירוקים ממזערים את השימוש במשאבים כמו אנרגיה ומים ומפחיתים את ההשפעות המזיקות של אקלים מקורה על האקולוגיה. ה- EPA משתמש בגישה זו כדי ליצור פרויקטים של בנייה בריאים וסביבתיים ויעילים במשאבים לאורך מחזור החיים של בניינים, החל מבחירת אתרים ועד הריסה ושימוש חוזר.

בניין ירוק

הוא מושג החלים על פרויקטים המשתמשים בחומרים ידידותיים לסביבה העומדים, ממחזרים ומצמצמים את העקרונות של שמירת מים, יעילות אנרגיה, היגיינה פנימית, איכות אוויר וניהול סביבתי של מבנים. אלמנטים מוקדמים של Insitu הם שיטה להפחתת פסולת בניין כמו שאריות גרוטאות ושאריות בטון. העבודה עם לגו נעשית עם המאפיינים המושלמים הבאים: יקר, מטופל וידידותי לסביבה.

דילוג לתוכן