מדד תשומות הבניה

Table of Contents

על פי ניתוח מדד מחירי שוק העבודה שפרסמה הלשכה האמריקאית לסטטיסטיקה לעבודה, מחירי חומרי הבנייה עלו ביוני ב -2.8% ביחס לחודש הקודם. על פי ניתוח ABC של נתוני ה- PPI, מחירי מימון הבנייה עלו עד כה השנה ב -24.3 אחוזים, בעוד שמחירי התשומות שאינם למגורים עלו ב -23.9 אחוזים בתקופה זו. מדד מחירי היצרנים (PPI) מודד שינויים במחירי ההיצע והייצור של תשומות נפוצות – סחורות ושירותים – במגזר היצרני.
עבור פרטים מורחבים על מדד תשומות הבניה באפשרותך להעיף מבט ב- okifinance.com

מדד מחירי היצרנים (PPI) מודד שינויים במחירי הייצור (ייצור הכנסה תפעולית) וגורמי תשומה שנגרמו כעלויות תפעול

ה- PPI מפרסם גם מדד תת-אגרגטי נפרד, אשר מודד את שינויי המחירים עבור סחורות ושירותים (חומרי בניין) הנצרכים על ידי התעשייה. מדד קלטי ה- PPI לצבעים וציפויים מודד את השינוי הממוצע בשוק של מוצרי תשומה, לרבות מוצרים כגון כימיקלים אורגניים בסיסיים, ציפויים, שרפים תרמופלסטיים, חשמל תעשייתי ושירותים משפטיים הנמדדים לפי מדד מחירי הסחורות PPI.

מדד מחירי התשומות מחושב על בסיס שינויי מחירים עבור רכיבי העלות השונים המהווים מוצר

במקרה זה דירות חדשות. כאשר חברות מוכרות את הייצור שלהן לחברות שאינן מתווכות, מדד התשומות התעשייתיות נטו מורכב ממדד מחירי התפוקה של הסחורות, המייצג את המחיר שמשלמים קונים בודדים, והמוצר משוקלל מהחישוב. טבלה 2 מציגה את הקיבוצים הספציפיים לענף שפורסמו על ידי PPI עבור כל אחת מקבוצות תעשיית התשומות הכלולות בטבלה 2. ה- PPI מפרסם גם מדד כולל המודד את שינוי המחיר של כל התשומות הנצרכות על ידי התעשייה, למעט השקעות הון, עבודה ויבוא.

שני מדדי העלות העיקריים של ה- ENRs הם מדד עלויות הבנייה ומדד עלויות הבנייה

המורכבים מארבעה מרכיבים: מלט, עץ, פלדה מבנית ועבודה. חומרי בניין PPI אינם מייצגים את מחיר המכירה, אלא את העלות הסופית של חומרים, כולל עבודה, תקורות ורווחים. שינויים במחיר ה- PPI ברמת היצרן אינם משקפים שינויים במחירי הקבלן בפועל, אלא שינויים בעלות הבנייה הסופית לבעלים.

מחירי חומרי הבנייה ממשיכים לעלות מסיבות שונות

החל מעלויות משלוח בשמיים ומחסור בכוח עבודה ועד שיבושים ועד שרשרת האספקה העולמית. ראה abc.org / צפיפות בנייה כלכלית-אינדיקטורים כגון מדד אמון הבנייה, ניתוח הוצאות ותעסוקה, תוצר ומדד מחירי היצרנים. מדדי החומרים הנכנסים מיוצגים במדד שנוצר עבור דצמבר ודצמבר בטבלאות שינויים באחוזים.

נראה כי הדינמיקה הזו לא משתנה בטווח הקצר

כפי שמראה האינפלציה המתונה בדוח האחרון של מדד המחירים לצרכן. כתבי ENR אוספים מחירי נקודה מכל חומר מקור שעוקבים אחריו ונכללים במדד. הקוראים יכולים לחשב את מדד ה- ENRs על ידי הכפלת המחירים והשכר שפורסמו במשקלים המתאימים, כפי שמוצג בטבלה שלהלן, וחיבור התוצאות.

מדד ENR מודד כמה עולה לקנות חבילת סחורות היפותטית ומשווה אותה לשנת בסיס. מחירי העץ תלויים במידה רבה במחירים המקומיים ובתנאי הייצור ומשתנים מחודש לחודש. ירידה במדד מביאה לירידה במחירי העץ.

קבלנים בונים חוזי חירום

כדי להגן על עצמם מפני עליות מחירים נוספות. מחיר הנפט הגולמי עלה ל -24.52 דולר, ואילו אנרגיה וגז טבעי לא מעובדים עלו ל -11.77 ו -11.46 דולר, בהתאמה. הנפט הגולמי עלה ב -18.7 אחוזים, חומרי הגלם וחומרי האנרגיה כמו גם הגז הטבעי עלו ב -10.0 אחוזים ו -9.00 אחוזים, בהתאמה, במהלך החודש.

דילוג לתוכן