חלוקת רכוש עסקי בגירושין אצל עצמאים

Table of Contents

קיימת הערכת הכנסה עבור חברות בהן צד אחד הוא עצמאי והשני אינו. אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת האם החברה כפופה לחלוקת נכסים הוא סיווגה כרכוש זוגי או נפרד. רכוש נפרד הוא בדרך כלל נכס שבבעלות בן זוג לפני הנישואין ונחשב כרכוש זוגי אם הנכס נרכש במהלך הנישואין ורק בן זוג אחד נמצא בשטר. רכוש בן זוג הוא רכוש שנרכש על ידי שני בני הזוג לפני הנישואין.

בדרך כלל

כל הכנסה שבן זוג מרוויח מתייחסת אליה כאילו היו חצי מרוויחים, ובמצב הבעלות הציבורית היא נחשבת לנחלת הבעל או האישה. יתרה מכך, לא צריכה להיות עוררין כי אין לראות ברכוש או בחוב שנרכש על ידי אחד מבני הזוג לפני הנישואין "רכוש משותף", גם אם אחד מבני הזוג אינו יודע שהנכס קיים, או אם הוא נקנה או הוחזק על ידי אותו לבד. מאידך, כל הנכסים, החובות וההכנסות שהרוויח אדם נשוי בעת שגר עם בן זוג אחר הם "רכוש משותף". נכסים נפרדים שנרכשו לאחר הנישואין, כגון נכסים וחובות שנרכשו על ידי בן זוג במהלך הנישואין, הם רק על שם בן הזוג ואינם נחשבים לרכוש משותף, גם אם הם נרכשים על שם בן / בת הזוג.

גם אם חלוקת הנכסים אינה בהכרח 50

50, חשוב ששני הצדדים יטופלו בהגינות ויסיימו את הגירושין בכמות דומה של נכסים זוגיים. אמנם מאמצים סבירים יכולים להפריד בין רכוש, אך הכנסה שהקימה עסק במהלך הנישואין ואולי העלתה את ערך הנכס העסקי עדיין יכולה להיות רכוש זוגי. אם ברצונך להגן על העסק שלך מפני הפסדי גירושין, הערכת השווי של החברה חייבת להשתלב בשאר הנכסים וההתחייבויות המחולקים בין בני הזוג.

כאשר הוא מחליט על חלוקת רכוש, על בית משפט לבחון כיצד ניתן לחלק רכוש הוגן בין בני זוג, ולא רק את שווי הנכס המסחרי.

אם אחד מבני הזוג מחזיק או מפעיל עסק

בית המשפט רשאי להעביר את העסק לבן / בת זוג אחר, אך לקזז את חלקו של בן / בת הזוג האחר / ה בעסק זה על ידי פסיקתו כאילו מדובר בנכס נפרד. אם התמורה וההכנסה מעסקה נפרדת נחשבים לרכוש זוגי מכיוון שהם שימשו לקיום הנישואין ומעורבים, הרי שהם נחשבים "רכוש זוגי", ושני בני הזוג זכאים לחלוקה של 50/50 של נכסי העסק. עם זאת, אם אחד מבני הזוג או שניהם ירשו עסק זה לפני הנישואין ועבדו שם בכדי להרוויח הכנסה, הכנסה זו אינה נחשבת "רכוש זוגי" מכיוון שהיא "נכס נפרד". אם זה היה בבעלותו של בן או בת הזוג, בית משפט אינו יכול לפסוק אותו לבני הזוג אלא אם כן הוא מעניק נכס עסקי זהה לזה שהיה אילו היו נשואים.
למידע מורחב בתחום של עורך דין לחלוקת רכוש עסקי באפשרותך להעיף מבט ב- adv-office.co.il

גירושין יכולים להתקיים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ומדינות אחרות, על פי משרד המשפטים האמריקני.

ההשלכות הכלכליות של פרידה או גירושין הן חלוקת הנכסים בין שותפים לשעבר

נכסים הנמצאים בבעלות בן זוג או מתקבלים במתנה או בירושה במהלך הנישואין מכונים לעיתים רכוש נפרד של בן הזוג. בהתאם לסמכות השיפוט, כל נכס שנמצא בבעלותם או ששולם עליו חלקם או חלקם על ידי אחד מבני הזוג או שניהם במהלך הנישואין יטופל כרכוש נפרד של בני הזוג. לדוגמא, בית או רכב הם רכוש נפרד של בן הזוג אם הוא שייך לאחד מהם או אם הוא משתלם במלואו, בחלקו או במלואו. על פי משרד המשפטים האמריקני, קיימות מספר דרכים בהן קהילה יכולה לרכוש אינטרס בנכס נפרד ולהמיר אותו לבעלות משותפת.

תלוי מיהו הבעלים העיקרי של החברה

תלוי בפירוד או בגירושין בינם לבין עצמם, בן הזוג יכול להמשיך לעבוד על העסק ולשמור על כללי ההליך שלמים, או שהוא יכול לנהל הליך עסקי לחלוטין לְחוּד. עם זאת, אין חובה חוקית להגן על חברה בזמן שהיא עוברת את תהליך הגירושין, בין אם אחד הבעלים העיקריים של חברה זו או שניהם. דף זה מציע 12 טיפים שיעזרו לצדדים להתמודד עם שלל הבעיות המתעוררות כאשר אחד הצדדים העוברים גירושין הוא עצמאי. לא משנה מה הבעיה הבסיסית בגירושין של בן זוג עצמאי ורכושו העסקי, הבנת זכויותיך וכיצד להגן עליהן היא קריטית להגנה על עתידך. בין אם בן / בת הזוג עצמאים ובין אם אתם מבקשים להתגרש, חשוב שתדעו למה לצפות וכיצד להגן על עצמכם.

דילוג לתוכן