הערכת שווי נכס

Table of Contents

שווי נכס הוא התהליך בו נקבע שווי השוק של נכס באמצעות ניתוח תזרים מזומנים מהוון. ערכים מבוססי נכסים הם סוג של הערכת שווי של חברה המתמקדת בניכוי התחייבויות, ולא בנכסים.

לנכסים אלו יש כמה יתרונות

שיטת הערכת השווי: קל לחשב אותה ומכיוון שניתן לקבוע ערך מינימלי, זו נקודת התחלה טובה למשא ומתן. שיטות הערכת שווי מבוסס נכסים הן בריא משום שיש גמישות רבה בפרשנות בכל הנוגע לאילו נכסים והתחייבויות יש לקחת בחשבון בהערכת השווי.

הערכות שווי מבוסס נכסים מותאמות לעיתים קרובות לחישוב שווי הנכסים הנקי של החברה על בסיס שווי השוק של נכסיה והתחייבויותיה

ישנם מקרים בהם חברות צריכות לקבוע את הערכים הספציפיים של נכסיהן, שם נערכות אומדני הערכת שווי. הערכת שווי נכס היא אחד ההיבטים החשובים ביותר בתהליך הערכת השווי של החברה, ומועיל להבחין בין הערכת שווי נכסים לתמחור. להבין מה שווה משהו מבחינה כספית ואל תתנו לו להפיל אותך.

אנליסטים יכולים לכלול גם נכסים מסוימים בלתי מוחשיים בנכסים – הערכות שווי מבוססות שנמצאות במאזן או לא.

למרות שישנן חלופות

הערכות שווי נכסים הן בדרך כלל הדרך הטובה ביותר לקבוע את שווי הנכס כאשר מיישמים את גישת הנכס להערכת חברה בקטגוריה זו. לאחר ההתאמה, ניתן להפחית מוניטין ונכסים בלתי מוחשיים לאפס כדי לשקף טוב יותר את ערכי הנכסים הללו באמצעות גישת שווי מבוסס הכנסה או שוק.

שיטה נפוצה נוספת להערכת שווי נכסים

היא שיטת נכס נטו מתואם, כאשר הערך המשוער של ישות הוא שווי הנכסים הנקי של כל הנכסים וההתחייבויות של הישות ותזרים המזומנים מפעילות. שיטה זו שימשה במשך יותר מ -50 שנה, מתחילת המאה ה -19 ועד אמצע שנות התשעים, להערכת חברות. השווי ההוגן של נכס אינו משמש לנכסים חסכוניים מבחינה היסטורית מאשר פחת שנצבר. הוא משמש רק לנכסים ששווי הביצוע שלהם מבוסס על הערכת שווי של המותג – לשוק. השווי הנקוב של נכס ישן שאינו משמש להערכת נכסים חדשים הוא הערך שלנכס שהועבר אליך לרוב בעלות היסטורית במערכת החשבונאית. הערכים הנישאים של נכסים ישנים הם בדרך כלל לא שווי השוק הנוכחי, אלא שווי הנכסים הנקי של הנכסים.

יש דרך אחת פשוטה לעזור לך לקבוע את שווי ההשקעה שלך

והיא שימוש בשווי תזרים המזומנים המוזל. בתיאוריה, אתה אמור להיות מסוגל לקבל את הערך הזה בהנחה, אך הדחיפות הקשורה בפירוק מהיר של נכס יכולה להוביל להנחה. אם אתה מחסל את הנכס לפי שווי שוק הוגן ואין דרך קלה לעזור לך לקבוע את השווי, הערכת שווי תזרים המזומנים המהוון הראשונה מתייחסת למחיר הנכס לתזרים המזומנים העתידי הצפוי (מבחינת הערכת שווי הנכס, זה יהיה נקרא נכסים נטו או נכסים נטו מפעילות) של הנכס שלך.

חישוב השווי הכלכלי של נכס מצדיק ניסיון לאפיין את התועלת המצרפת של סוג הנכס ולכמת כמה ניתן להחליף נכס מסוים כאשר

הוא מושך ממחזורו. במועדים אחרים, זה יכול להיות יותר הגיוני לרשום נכסים כדי לאפשר שווי נשיאה גבוה יותר בהערכת החברה. שווי השוק ב -3 ביוני 2014 הוא 65,340.35 מיליון דולר וממחיש כיצד מתודולוגיית הערכת הנכסים מספקת ערך נמוך בהרבה, מה שמראה כי שיטה זו אינה מתאימה במיוחד וכי הערכת תזרים המזומנים המוזלת קרובה לסימן. הבעיה היא שאף אחד מאיתנו לא זוכה לראות מהו הערך הפנימי האמיתי של נכס. לכן, אין לנו שום דרך לדעת אם הנכסים במאזן מייצגים רק היבט אחד מערך החברה. אם נסתכל על נושא זה מנקודת מבט הנכס, הבעיה בגישת הערכת הנכסים מתבהרת. : ערך הספרים אינו ידוע בגישתו.

עלינו לזכור שכאשר גישות רווחים ושווי מבוסס שוק מצביעות על הערכת תזרים מזומנים מותאם

בדרך כלל הדבר נדחה כתוצאה מכך שהחברה משיגה ערך סגור. גישת ניהול הנכסים לחישוב שווי החברה יכולה להוות אינדיקטור טוב לערכו האמיתי של נכס שנרשם במאזן, אך לא לערכו הפנימי.

עם זאת

שווי השוק של נכס עשוי להיות שונה באופן משמעותי מהערך הספי (ההון), המבוסס על עלויות היסטוריות. הבדל חשוב בין גישת העסק העובר לשווי הפירוק של הנכסים הוא בדרך כלל מתחת לשווי השוק ההוגן. למרות שיש כמה אנליסטים שמשתמשים במשקלי ספרים וערכים, זה מפר את העיקרון הבסיסי של הערכת שווי, שהוא לא צריך להיות אדיש בשווי ההוגן אם עלינו לקנות או למכור את ההשקעה. גישת הערך מבוסס הנכסים הנפוצה ביותר עבור חברה היא גישת "go-go", שם הנכסים מוערכים פשוט על בסיס העובדה שהם נמכרים כעת.

דילוג לתוכן