הערכת שווי נדל ן

Table of Contents

במאמר זה נדון בכל מה שמשקיע נדל"ן צריך לדעת בכדי לבצע הערכת שווי נכס. למד כיצד להעריך את הנכס שלך כמו שמאי, כולל שימוש בשמאות ביתיות לחיזוי מדויק של הרווחים מהעסק שלך. מאמר זה מספק סקירה כללית על הערכת השווי של נדל"ן, כיוון שהוא מתייחס למכירות, ערכי נכס והיבטים אחרים של ערכי הנכסים.

הערך התחתון והעליון של נכס מחושב על סמך מספר גורמים, כגון גודל הנכס, מיקומו וגודלו בשוק.

משקיעים ואנשי מקצוע בתחום הנכסים יכולים לשנות את שיטות ההערכה בהתאם לערך שהם מנסים להשיג

שמאי הוזמן לבצע השוואת מכירה כדי לקבוע את שווי השוק עבור המאפיין של כל נכס. שיטת השוואת מכירות זו משתמשת במכירות של נכסים דומים שנמכרו לאחרונה באותו שוק כדי להעריך את שווי הנכס. הגישה המקבילה היא הנפוצה ביותר עבור נכסי מגורים ומשתמשת במכירות אחרונות של נכס דומה כבסיס לקביעת מחיר הנכס הנוגע בדבר, כגון גודל, מיקום וגודל השוק.

אומדן עלות זה נותן שווי שוק מדויק על ידי התחשבות בשווי הקרקע וניכוי הערך הבנוי של הנכס וכן בעלויות הבנייה והתחזוקה.

אומדן העלות

הוא אחת משלוש השיטות העיקריות המשמשות לחישוב שווי הנכס. זוהי השיטה הנפוצה ביותר להערכת שווי נדל"ן, המבוססת על ההנחה שעלות נכס זה צריכה להיות נמוכה מזו של בניית נכס דומה מאפס. ההיגיון הוא שאין טעם לשלם יותר עבור נכס אם יעלה פחות לבנות את ההעתק. אומדני עלות הם שיטות הערכת הנדל"ן הרואות את שווי הנדל"ן כאילו הוא מוחלף.

תקן השווי ההוגן החל על הערכות שווי של החברה יכול להיות רלוונטי באותה מידה להערכת שווי נדל"ן כמו לשיטת אומדן העלויות.

מלבד זאת

תרומה זו מכסה מספר גישות להערכת נכסים מסחריים, כולל שימוש בשיטות השוואת מכירות לקביעת שווי הנכס. כפי שהשם מרמז, גישה להשוואת מכירות משתמשת בנתוני שוק ומחירי מכירה כדי לאמוד את שווי הנכס. שיטת הערכת נכס משווה נכס לנכסים דומים אחרים שנמכרו לאחרונה. לדוגמא, ננסה לפתח מודל להערכת שווי נכס שמנבא את הערכת השווי של בתים צמודי קרקע בשוק האמריקאי בחמש השנים הקרובות.

גם שמאות רכוש רשמיות ייקחו בחשבון את ההכנסות שמפיק נכס להשקעה במהלך השמאות

אחת הדרכים שמעריך נדל"ן מעריך הכנסות מנדל"ן היא באמצעות היוון ישיר. הגישה של היוון הכנסה (או גישת הכנסה) היא שיטת נפוצה להערכת שווי המשמשת בדרך כלל לנדל"ן. ראשית, על השמאים לגבות את העלויות לאומדן הרווח התפעולי הנקי.

למרות ששיטת הערכה זו משמשת בדרך כלל להערכת נכסים למגורים, יש לה חסרון מכריע. שיטות מסורתיות להערכת נדל"ן הן סובייקטיביות בבחירת גורמי הערכה.

היופי בהשקעות נדל"ן

הוא שיש חישובים וכלים אמינים להערכת ההשקעה שלך. בפרט, אומדן הוגן של שווי נכס יספק ייצוג מדויק יותר של ערכו מאשר אומדן סובייקטיבי. לשמאי יהיה מושג טוב יותר לגבי התשואה שמשקיע נכס מצפה מהשקעה בנכס דומה.

רוכשי נכסים מסחריים מסתמכים גם על הערכות שווי נכס מדויקות כדי להבטיח מחיר הוגן להשקעה. עבור אנשי מקצוע מנוסים בתחום הנדל"ן, לעומת זאת, הערכת נכס מסחרי היא הרבה יותר מניתוח.

גם עבור השמאי המתמצא ביותר

חישוב שוויו של נכס מסחרי מורכב יותר מחישוב שוויו של נכס למגורים. בדומה לנדל"ן למגורים, מודלים לשווי אוטומטי של נדל"ן מסחרי מייצגים אלגוריתם המשלב מגוון של שיטות שונות לחישוב ערכי נדל"ן, כגון שמאות מקרקעין, סקרי נכסים ושווי נכסים.

זה מאפשר להם להעריך את שווי השוק של כל נכס שהם מסתכלים עליו, בין אם זה מגורים, מסחרי או מגורים.

למרות שהערכות שווי בדרך כלל מבוצעות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים

כל מי שעוסק בעסקת נכס יכול ליהנות מהבנה טובה יותר של שוק הנכסים ושוויו, על מנת שיוכל לבצע הערכה מדויקת ומדויקת יותר של הרכוש. כשאתה מחפש הערכת שווי נכס, אתה קובע איזה סוג ייעוץ לרכוש אתה זקוק לו. זה יעזור לך לקבוע את סוגי הערכות השווי הדרושות לנכסים הספציפיים שלך. הערכת השווי של הנכס מתבצעת בדרך כלל על ידי שמאי מוסמך מקצועי, כגון רואה חשבון, רואה חשבון או סוחר מתווך.

דילוג לתוכן